פרגולה מאלומיניום או מעץ?

מערכת שורש  כ סיוון, תשעח  6/3/2018

עומדים להגשים חלום ישן ולהתקין בביתכם פרגולה חדשה? יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שתבחרו באפשרות המובנת מאליה
.......................

פרגולה מאלומיניום או מעץ?
עומדים להגשים חלום ישן ולהתקין בביתכם פרגולה חדשה? יש כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שתבחרו באפשרות המובנת מאליה (לרוב הבחירה תשתנה בהתאם למה שראיתם אצל חברים או בני משפחה); לכל סוג של בחירה, פרגולה מאלומיניום או פרגולות עץ, ישנם יתרונות וחסרונות משלהם, וחשוב לעמוד על כך לפני שתבחרו בסוג הפרגולה הרצוי לכם – למעשה חשוב מאד שתבינו מה הכי מתאים לכם, הן מבחינת תנאי המגורים והבנין שלכם, והן מבחינת ההרגלים היומיומיים והעדפותיכם האישיות. אספנו עבורכם מספר טיפים ומידע כללי ראשוני - לגזור ולשמור - ממיטב המומחים של פורטל "פרגוליין".

פרגולה מאלומיניום - נוחות לאורך זמן
אם לסכם במילה אחת את יתרונותיה של פרגולה עמידה מאלומיניום, ללא ספק תהיה זו 'נוחות'. פרגולת אלומיניום נחשבת לנוחה במיוחד בבתים פרטיים ובמוסדות, וזאת משתי סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה נעוצה בתחזוקה המעטה שהפרגולה דורשת, היות וחומרי הגלם הם עמידים במיוחד ומלבד פעולות ניקיון פשוטות יחסית, אינם דורשים כמעט דבר - גם לאורך שנים. מעבר לכך, נדבך נוסף הנוגע לנוחות עוסק גם במיקום הפרגולה ובמעמד ההתקנה עצמו, משום שפרגולות אלומיניום ניתנות להתקנה במקומות שונים מסביב לשטח הבית, גם במקומות שעד לא מזמן נחשבו ללא-אפשריים להתקנה. לבסוף, מעמד ההתקנה הראשוני - כמו גם צורת הפרגולה עצמה - נחשבים לקלים ומהירים, וניתן להתאימם לשגרת החיים היומיומית שלכם - אם בכל הנוגע לתנאי הישיבה בחוץ, אם בנוגע להרגלי הניקיון והיכולות שלכם, וכמובן גם בהעדפותיכם האסתטיות.

פרגולות עץ – מחירים נוחים ומראה קלאסי
לעומת פרגולת האלומיניום, השיקולים המרכזיים העומדים בבסיס ההחלטה לבחור דוקא בהתקנת פרגולות עץ לרוב יהיו קשורים בסוגיית המחיר, מאחר שעלויות ההתקנה (ואף התחזוקה) של פרגולה מעץ הן נמוכות באופן משמעותי מהאלומיניום, וכן הן שומרות על מראה טבעי ואסתטי המתאים להרבה מאד בתים, מרפסות וגינות – בדמות עיצוב כפרי וטבעי פשוט. גם אם ניקח בחשבון את עלויות התחזוקה השונות כגון בדיקת תקינות ובטיחות תקופתית, צבעיה מחדש ואף עבודות חד פעמיות נדרשות כגון הדברה - ברוב המקרים יהיה מדובר עדיין על הוצאות נמוכות יותר מאשר במקרה של פרגולה מאלומיניום, וכפי שהוזכר קודם, גם סוגיית העיצוב לוקחת כאן מרכיב מרכזי.

אז מה יותר טוב?
כמובן שבכל אחד מהמקרים אין תשובה חד משמעית לשאלה "מה הכי טוב", אלא השאלה הנכונה יותר שיש לשאול היא - "מה הכי מתאים לי?" בשאלה זו כדאי לחשוב במיוחד על המיקומים השונים האפשריים להתקנת הפרגולה בבית (אולי יש כאלה שלא לקחתם בחשבון מפני שלא ידעתם כי הם אפשריים?), חשיבה על טעמכם האישי והמראה המתאים ביותר לבית שלכם ולתנאי מזג האוויר, ומעבר לכך אף חשיבה על השנים שבטווח הרחוק, אולי כאשר לא יהיה באפשרותכם לתחזק באופן שוטף את הפרגולה בכוחות עצמכם. בין כך ובין כך, אנו ב"פרגוליין" גאים להעמיד לרשותכם את מיטב המומחים מתחום הבנייה, ההתקנה ותחזוקת הפרגולות בארץ - בכל סוג חומר גלם שתבחרו ועם היצע מגוון, איכותי ומשתלם באמת.